Hitra Fotballklubb

Hitra Idrettspark

fillan-0025.jpg

Hitra Idrettspark

Hitra FK holder til i Hitra Idrettspark som ble offisielt åpnet høsten 2010. Hitra Idrettspark er lokalisert i kommunesenteret, Fillan, på Hitra og er et av Midt-Norges mest gjennomførte og flotte idrettsanlegg.

Anlegget består av fullskala kunstgressbane for fotball, overbygd tribune med ca. 160 sitteplasser, kombinert kiosk (godt utstyrt) og speakerbod, to sprintløpebaner med tartan underlag, tennisbane med tartan underlag, kulering, lengdegrop med tartan underlag i løpefeltet, utstyr for høydesprang på tartan underlag, ballbinge med moderne kunstgress samt et flott klubbhus på 300 m2 som inneholder garasje, garderobeanlegg og møtefasiliteter.

Det har lykkes med å få hele Hittersamfunnet til å ha et eierforhold til anlegget og det har derfor vært en kjempegod dugnadsånd for å få dette fullstendig ferdigstilt. Vi har også hatt formidabel hjelp fra lokalt næringsliv, Hitra kommune og Hitra VGS, blant annet en leieavtale for anlegget som gjør Hitra FK i stand til å leie ut anlegget gratis til alle lag på Hitra. Anlegget er dessuten finansiert uten lån som resultat av dette engasjementet.

HITRA IDRETTSPARK ER HELE HITRAS STOLTHET!

Alle henvendelser rundt leie av møte-/selskapsfasilitetene i Hitra Idrettsspark rettes til leder i Hitra Fotballklubb:

Kjersti Rønningen
Tlf:       92415741